User: Guest  Login
Original title:
Optimale Auslegung und Betriebsführung von Hybridfahrzeugen
Translated title:
Optimal Rating and Real-Time Operation of Hybrid Cars
Author:
Jörg, Andreas
Year:
2010
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Advisor:
Schröder, Dierk (Prof. Dr. Dr. h.c.)
Referee:
Herzog, Hans-Georg (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
ELT Elektrotechnik; VER Technik der Verkehrsmittel
Abstract:
Die Arbeit befasst sich mit Aspekten der Auslegung und der Betriebsführung von Hybridfahrzeugen, die am Beispiel des optimierten CVT-Hybrids der Technischen Universität München erläutert werden. Es werden die grundsätzlichen Einsparpotentiale von Hybridfahrzeugen aufgezeigt und diskutiert. Offline-Verfahren der Betriebsführung werden erläutert und zur optimalen Auslegung der Hybridkomponenten verwendet. Zur Online-Betriebsführung werden eine regelbasierte Betriebsstrategie, eine Verlustleistungs...     »
Translated abstract:
This thesis addresses the problem of rating the components and the operation of hybrid powertrains. This will be shown exemplarily on the optimized CVT-Hybrid powertrain of the Technische Universität München. The basic saving potentials of hybrid cars will be shown and discussed. Offline methods for the operation of hybrid cars will be explained and used for an optimal rating of the hybrid components. For the real time operation a rule based strategy, a loss minimization and a method based on li...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=669272
Date of submission:
27.08.2008
Oral examination:
05.02.2010
Pages:
270
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20080818-669272-1-3
Last change:
25.02.2010
 BibTeX