Die vorliegende Arbeit befasst sich mit der objektiven Bewertung des thermischen Komforts im Pkw. Nach dem aktuellen Stand der Wissenschaft wird die Äquivalenttemperatur als Bewertungsgröße zur Erfassung der thermischen Umgebung verwendet. Als Bestandteil der DIN EN ISO 14505-2:2007-04 stellt das Komfortzonenmodell nach Nilsson die Ausgangsbasis dieser Arbeit dar. Für potenzielle Verbesserungen sind in mehreren Untersuchungen Stärken und Schwächen des Komfortzonenmodells identifiziert und ein neues Komfortmodell erarbeitet worden.
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Die vorliegende Arbeit befasst sich mit der objektiven Bewertung des thermischen Komforts im Pkw. Nach dem aktuellen Stand der Wissenschaft wird die Äquivalenttemperatur als Bewertungsgröße zur Erfassung der thermischen Umgebung verwendet. Als Bestandteil der DIN EN ISO 14505-2:2007-04 stellt das Komfortzonenmodell nach Nilsson die Ausgangsbasis dieser Arbeit dar. Für potenzielle Verbesserungen sind in mehreren Untersuchungen Stärken und Schwächen des Komfortzonenmodells identifiziert und ein ne...
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Translated abstract:
This thesis deals with the objective evaluation of thermal comfort in passenger cars. According to the current state of science, the equivalent temperature is used as a climate index for assessing the thermal environment. Being a constituent part of DIN EN ISO 14505-2:2007-04 the comfort zone model, according to Nilsson, represents the foundation of this work. In further investigations, strengths and weaknesses of the comfort zone model have been identified, to enable potential improvements and to develop a new comfort model.
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This thesis deals with the objective evaluation of thermal comfort in passenger cars. According to the current state of science, the equivalent temperature is used as a climate index for assessing the thermal environment. Being a constituent part of DIN EN ISO 14505-2:2007-04 the comfort zone model, according to Nilsson, represents the foundation of this work. In further investigations, strengths and weaknesses of the comfort zone model have been identified, to enable potential improvements and...
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