User: Guest  Login
Original title:
Technikzugang, Technikhaltung und Berufsorientierung von Schülerinnen und Schülern: Ein Berufsinformationsprojekt
Translated title:
Access and Approach to Technology and Vocational Orientation of Pupils: A Project for Vocational Information
Author:
Fiebig, Edda
Year:
2010
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät TUM School of Education
Advisor:
Schelten, Andreas (Prof. Dr.)
Referee:
Schelten, Andreas (Prof. Dr.); Ihsen, Susanne (Prof. Dr)
Language:
de
Subject group:
ERZ Erziehungswissenschaften
Keywords:
Technikzugang, Technikhaltung, Berufsorientierung, Berufsinformationsprojekt
Translated keywords:
Access to Technology, Approach to Technology, Vocational Orientation
Abstract:
Das Interesse an naturwissenschaftlich-technischen Fragen gehört ebenso zur Entwicklung Jugendlicher wie das Verständnis von technischen Vorgehensweisen und Tätigkeiten. Ein mobiles Berufsinformationsprojekt setzt hier an und versucht, Jugendliche der bayerischen Haupt- und Realschulen für eine technische Berufswahl zu interessieren und Technikinhalte medial ansprechend aufzuzeigen. Basierend auf den Daten von knapp 1000 Befragten der beteiligten Schulen, wird über den Weg empirisch-quantitative...     »
Translated abstract:
The development of young people comprises both: the growing interest in scientific and technical issues, and the comprehension of technical activities and tasks. This is where the vocational information project ‘MeetMeTruck’ comes in. A specially equipped truck presents technical content in an appealing way, in order to attract young people in secondary school to choose a technical career path. This concept is examined by an empirical survey using quantitative methods. Based on a detailed questi...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=958488
Date of submission:
26.01.2010
Oral examination:
12.05.2010
Pages:
295
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20100512-958488-1-3
Last change:
11.02.2014
 BibTeX