This dissertation investigates the active learning strategies of preschoolers using a range of novel, age-appropriate, non-verbal exploration tasks. Its results show that, under the right conditions, children as young as 3 can search for information efficiently and adaptively, and thus add to the growing body of literature demonstrating that young children are skilled active learners. The results also highlight the need for age-appropriate paradigms to gain a comprehensive picture of children’s emerging information-search abilities.
«
This dissertation investigates the active learning strategies of preschoolers using a range of novel, age-appropriate, non-verbal exploration tasks. Its results show that, under the right conditions, children as young as 3 can search for information efficiently and adaptively, and thus add to the growing body of literature demonstrating that young children are skilled active learners. The results also highlight the need for age-appropriate paradigms to gain a comprehensive picture of children’s...
»
Translated abstract:
Diese Dissertation untersucht die aktiven Lernstrategien von Vorschulkindern anhand einer Reihe von neuartigen, altersgerechten und nonverbalen Suchaufgaben. Die Ergebnisse zeigen, dass bereits 3-Jährige unter den richtigen Bedingungen effizient und flexibel nach Informationen suchen, und ergänzen somit frühere Studien, die zeigen, dass Kinder bereits in jungem Alter wirksame aktive Lernstrategien besitzen. Außerdem unterstreichen sie, dass ein umfassendes Bild sich entwickelnder kindlicher Lernkompetenzen nur unter Anwendung von altersgerechten Paradigmen erlangt werden kann.
«
Diese Dissertation untersucht die aktiven Lernstrategien von Vorschulkindern anhand einer Reihe von neuartigen, altersgerechten und nonverbalen Suchaufgaben. Die Ergebnisse zeigen, dass bereits 3-Jährige unter den richtigen Bedingungen effizient und flexibel nach Informationen suchen, und ergänzen somit frühere Studien, die zeigen, dass Kinder bereits in jungem Alter wirksame aktive Lernstrategien besitzen. Außerdem unterstreichen sie, dass ein umfassendes Bild sich entwickelnder kindlicher Lern...
»