User: Guest  Login
Document type:
Habilitation
Author(s):
Krusche, Stephan (Dr.)
Title:
Interactive learning - A scalable and adaptive learning approach for large courses
Translated title:
Interaktives Lernen - Ein skalierbarer und adaptiver Lernansatz für große Kurse
Abstract:
In university courses with hundreds of students, instructors cannot interact with each student individually. This leads to the problem that students engage less or not at all in the learning activities and build up misconceptions due to lack of guidance. Existing teaching approaches such as blended learning, experiential learning, or active learning focus on instructor-student interaction in smaller courses. This habilitation introduces a new teaching philosophy called interactive learning, a s...     »
Translated abstract:
In Universitätskursen mit Hunderten von Studierenden können die Lehrenden nicht auf jeden einzelnen Teilnehmer eingehen. Dies führt zu dem Problem, dass sich die Studierenden weniger oder gar nicht auf die Lernaktivitäten einlassen und aufgrund mangelnder Anleitung falsche Vorstellungen aufbauen. Bestehende Lehransätze wie integriertes Lernen, erfahrungsbasiertes Lernen oder aktives Lernen konzentrieren sich auf die Interaktion zwischen Lehrenden und Studierenden in kleineren Kursen. Diese Habi...     »
Keywords:
learning, education, assessment, feedback, teaching, platform, software
Subject:
DAT Datenverarbeitung, Informatik; EDU Erziehungswissenschaften
DDC:
000 Informatik, Wissen, Systeme; 370 Bildung und Erziehung
Advisor:
Brügge, Bernd (Prof. Dr.); Bannert, Maria (Prof. Dr.)
Referee:
Brügge, Bernd (Prof. Dr.); Bannert, Maria (Prof. Dr.)
Year:
2021
Pages:
263
Language:
en
Language from translation:
de
University:
Technische Universität München
Faculty:
Fakultät für Informatik
City:
85748 Garching
 BibTeX