Resource Mobilization of Cleantech Startups: Perspectives on Political Ideology and Product Digitization
Translated title:
Unternehmerische Ressourcenmobilisierung von Cleantech-Start-ups: Perspektiven zu politischer Ideologie und Produktdigitalisierung
Author:
Kurowski, Susanne
Year:
2023
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM Campus Straubing für Biotechnologie und Nachhaltigkeit
Advisor:
Doblinger, Claudia (Prof. Dr.)
Referee:
Doblinger, Claudia (Prof. Dr.); Hottenrott, Hanna (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
resource mobilization, startup, cleantech, political ideology, product digitization
Translated keywords:
Ressourcenmobilisierung, Start-up, Cleantech, politische Ideologie, Produktdigitalisierung
TUM classification:
WIR 623
Abstract:
This dissertation examines entrepreneurial resource mobilization of cleantech startups related to political ideology and product digitization. It comprises three studies: (1) a quantitative analysis of the effect of VC investors’ political ideology on investment decision-making, (2) a quantitative analysis of the effect of startups’ product digitization on venture growth, and (3) a qualitative examination of entrepreneurial resource mobilization of non-digital, hybrid, and digital startups.
Translated abstract:
Diese Dissertation untersucht die unternehmerische Ressourcenmobilisierung von Cleantech-Start-ups im Zusammenhang mit politischer Ideologie und Produktdigitalisierung. Sie umfasst drei Studien: (1) eine quantitative Analyse des Effekts politischer Ideologie von VC Investoren auf deren Investitionsentscheidungen, (2) eine quantitative Analyse des Effekts der Produktdigitalisierung von Start-ups auf deren Wachstum und (3) eine qualitative Untersuchung der unternehmerischen Ressourcenmobilisierung von nicht-digitalen, hybriden und digitalen Start-ups.
«
Diese Dissertation untersucht die unternehmerische Ressourcenmobilisierung von Cleantech-Start-ups im Zusammenhang mit politischer Ideologie und Produktdigitalisierung. Sie umfasst drei Studien: (1) eine quantitative Analyse des Effekts politischer Ideologie von VC Investoren auf deren Investitionsentscheidungen, (2) eine quantitative Analyse des Effekts der Produktdigitalisierung von Start-ups auf deren Wachstum und (3) eine qualitative Untersuchung der unternehmerischen Ressourcenmobilisierung...
»