Masterarbeit
Autor(en):
Schreck, Bernd
Titel:
Feasibility Analysis of a Life Support Architecture for an Interplanetary Transport Ship
Machbarkeitsstudie eines Lebenserhaltungssystems für ein Interplanetares Transport Raumschiff
At the International Astronautical Congress IAC on 27th September 2016, Elon Musk, CEO, lead designer, and founder of SpaceX, presented a detailed concept for a superheavy lift two-stage rocket, called Interplanetary Transport System (ITS). This system is expected to be capable to transport up-to one hundred passengers to Mars. Since space is a hazardous environment, humans can only survive in it with special equipment. This equipment is normally called Environmental Control and Life Support S...     »
übersetzter Abstract:
Am 27. September 2016 präsentierte Elon Musk, CEO, leitender Entwickler und Gründer von SpaceX, ein detailliertes Konzept für eine zweistufige, superschwere Rakete, genannt Interplanetary Transport System (ITS). Dieses System soll eine bis zu 100-köpfige Besatzung zum Mars transportieren können. Da der Weltraum eine gefährliche Umgebung ist, benötigen Menschen spezielle Ausrüstung zum Überleben. Diese Ausrüstung wird gewöhnlich Environmental Control and Life Support System (ECLSS) genannt und e...     »
Life Support, ECLSS, Feasibility Analysis
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel