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Original title:
Prototyping zur Unterstützung sozialer Interaktionsprozesse bei Gründerteams
Original subtitle:
Eine qualitative Untersuchung im universitären Umfeld
Translated title:
Impact of prototyping on social interactions of entrepreneurial teams
Translated subtitle:
A qualitative study in an university context
Author:
Doll, Bernhard
Year:
2009
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Univ.-Prof. Dr. Prof. h. c. Dr. h. c. Ralf Reichwald
Language:
de
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Gründerteam, soziale Interaktion, Prototyping
Translated keywords:
Entrepreneurial team, social interaction, prototyping
Abstract:
Die Vorstellung des einsamen Gründers, der durch einen Moment der Inspiration eine revolutionäre Geschäftsidee entwickelt und zu einem Markterfolg führt, ist immer noch ein weit verbreiteter Mythos. In der Praxis und betriebswirtschaftlichen Forschung zeigt sich allerdings, dass Gründungsprozesse (speziell bei wachstumsorientierten Unternehmen) maßgeblich auf der Zusammenarbeit mehrerer Akteure beruhen und die Entwicklung sozialer Interaktionsprozesse sowohl innerhalb von Gründerteams als auch z...     »
Translated abstract:
The idea of the lone entrepreneur who turns a revolutionary business idea into a market success is something of a myth. The entrepreneurial process (especially of high-growth companies) is heavily based on collaboration between different actors combining essential skills and resources to make innovation happen. Thus it appears that entrepreneurs are faced with the challenge to form entrepreneurial teams and to establish essential social ties with important external stakeholders (i.e. potential c...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=672639
Last change:
17.01.2012
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