User: Guest  Login
Less Searchfields
Simple search
Original title:
Teams in the (New) World of Work: How Teams (In)effectively Handle Adversity in the Dynamic World of Work
Translated title:
Teams in der (neuen) Arbeitswelt: Wie Teams (in)effektiv mit schwierigen Situationen in der dynamischen Arbeitswelt umgehen
Author:
Stracke, Selina
Year:
2022
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Management
Advisor:
Peus, Claudia (Prof. Dr.)
Referee:
Peus, Claudia (Prof. Dr.); Frey, Dieter (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
PSY Psychologie
Keywords:
teams, team processes, team adaptation, collective rumination, scale development, adversity
Translated keywords:
Teams, Teamprozesse, Teamanpassung, kollektive Rumination, Skalenentwicklung
TUM classification:
WIR 700
Abstract:
This dissertation contributes to the study of functional and dysfunctional team processes that occur in the context of adverse situations: team adaptation and collective rumination in teams. Through quantitative and qualitative methods, I investigate input factors of team adaptation and introduce the concept of collective rumination to the team level. In doing so, this work provides a holistic view of how team effectiveness is influenced in today's work environment.
Translated abstract:
Die vorliegende Dissertation trägt zur Erforschung funktionaler und dysfunktionaler Teamprozesse bei, die im Kontext schwieriger Situationen auftreten: Teamanpassung und kollektive Rumination in Teams. Durch quantitative und qualitative Methoden werden Input-Faktoren der Teamanpassung untersucht und das Konzept der kollektiven Rumination auf Teamebene eingeführt. Damit vermittelt diese Arbeit ein ganzheitliches Bild davon, wie Teameffektivität in der heutigen Arbeitswelt beeinflusst wird.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1656889
Date of submission:
06.05.2022
Oral examination:
19.09.2022
File size:
1285752 bytes
Pages:
150
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20220919-1656889-1-9
Last change:
18.11.2022
 BibTeX