User: Guest  Login
Original title:
New perspectives on education technology and performance measurement: Exploring the opportunities and challenges
Translated title:
Neue Perspektiven auf Bildungstechnologie und Leistungsmessung: Eine Untersuchung der Chancen und Herausforderungen
Author:
Lévy, Wiebke S.
Year:
2019
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Welpe, Isabell M. (Prof. Dr.)
Referee:
Welpe, Isabell M. (Prof. Dr.); Stumpf-Wollersheim, Jutta (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
education technology, performance measurement
Translated keywords:
Bildungstechnologie, Leistungsmessung
TUM classification:
WIR 540d; WIR 550d
Abstract:
This thesis contributes to an understanding of current strategic and organizational opportunities and challenges in the education industry due to advancements in digital technologies. Furthermore, the challenges arising from rigid performance measurement in scientific organizations are analyzed.
Translated abstract:
Diese Doktorarbeit trägt zum Verständnis von aktuellen strategischen und organisationalen Chancen und Herausforderungen bei, die durch digitale Technologien in der Bildungsindustrie entstehen. Außerdem werden die durch eine starre Leistungsmessung in wissenschaftlichen Organisationen aufkommenden Herausforderungen analysiert.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1481704
Date of submission:
04.04.2019
Oral examination:
02.07.2019
File size:
796527 bytes
Pages:
66
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20190702-1481704-1-4
Last change:
19.07.2019
 BibTeX