This thesis extends the understanding around target maturity in company acquisitions in the information and communication technology (ICT) industry. I show that (1) more acquisition experience of a buyer is associated with younger targets (2) technology hypes around a target technology domain are directly and indirectly via moderation effects associated with younger targets (3) there are acquisition patterns beyond 1:1 acquisitions in larger acquisition chains which characterize two distinct buyer types.
«
This thesis extends the understanding around target maturity in company acquisitions in the information and communication technology (ICT) industry. I show that (1) more acquisition experience of a buyer is associated with younger targets (2) technology hypes around a target technology domain are directly and indirectly via moderation effects associated with younger targets (3) there are acquisition patterns beyond 1:1 acquisitions in larger acquisition chains which characterize two distinct buy...
»
Translated abstract:
Diese Dissertation erweitert das Verständnis über den Reifegrad von Akquisitionszielen bei Firmenkäufen in der Informations- und Kommunikationstechnologie (IKT). Ich zeige, dass (1) mehr Akquisitionserfahrung der Käufer mit jüngeren Akquisitionszielen verbunden ist (2) Technologiehypes rund um die Zielfirmen direkt und über die Moderation von Käuferfähigkeiten mit dem Kauf jüngerer Firmen zusammenhängt (3) es über dyadische Akquisitionen heraus Muster in Akquisitionsnetzwerken gibt, die zwei verschiedene Käufertypen charakterisiert.
«
Diese Dissertation erweitert das Verständnis über den Reifegrad von Akquisitionszielen bei Firmenkäufen in der Informations- und Kommunikationstechnologie (IKT). Ich zeige, dass (1) mehr Akquisitionserfahrung der Käufer mit jüngeren Akquisitionszielen verbunden ist (2) Technologiehypes rund um die Zielfirmen direkt und über die Moderation von Käuferfähigkeiten mit dem Kauf jüngerer Firmen zusammenhängt (3) es über dyadische Akquisitionen heraus Muster in Akquisitionsnetzwerken gibt, die zwei ver...
»