User: Guest  Login
Original title:
Essays on the marketing and nutritional values of meat substitute product innovations in the European market
Translated title:
Aufsätze über die Vermarktung und den Nährwert von Fleischersatzprodukten auf dem europäischen Markt
Author:
Petersen, Thies
Year:
2024
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Management
Institution:
Lehrstuhl für Agrar- und Ernährungswirtschaft (N.N.)
Advisor:
Hirsch, Stefan (Prof. Dr.)
Referee:
Hirsch, Stefan (Prof. Dr.); Roosen, Jutta (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
TUM classification:
LAN 060
Abstract:
In the context of the external effects of meat production on the environment and its negative external effects on public health that are related to red and processed meat consumption, this dissertation examines the barriers to meat substitute consumption and product characteristics as well as consumer groups of meat substitutes. Thus, four different research articles are presented to improve the understanding of the prices, nutritional compositions, and consumer groups of meat substitutes
Translated abstract:
Vor dem Hintergrund der Auswirkungen der Fleischproduktion auf die Umwelt und auf die öffentliche Gesundheit, die mit dem Verzehr von verarbeitetem Fleisch verbunden sind, werden in dieser Dissertation die Barrieren für den Verzehr von Fleischersatzprodukten und die Produkteigenschaften sowie die Verbrauchergruppen von Fleischersatzprodukten untersucht. Es werden vier Artikel vorgestellt, die das Verständnis der Preise, der Nährstoffzusammensetzung und der Verbrauchergruppen von Fleischersatzpro...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1731045
Date of submission:
11.01.2024
Oral examination:
11.06.2024
File size:
4597541 bytes
Pages:
220
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20240611-1731045-1-8
Last change:
06.08.2024
 BibTeX