User: Guest  Login
Original title:
Innovative Mobility Concepts for the Future of Transport: Organizational Strategy and Consumer Behavior.
Translated title:
Innovative Konzepte für die Zukunft der Mobilität: Unternehmensstrategien und Konsumentenverhalten.
Author:
Lang, Laura Marie
Year:
2019
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Mohnen, Alwine (Prof. Dr.)
Referee:
Mohnen, Alwine (Prof. Dr.); Schumann, Jan H. (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
TUM classification:
WIR 540d
Abstract:
This dissertation presents three essays on the future of transport analyzing organizational strategy and customer behavior. The qualitative approach provides a critical organizational viewpoint and an understanding of how to cope with challenges arising from transformational change. The quantitative approach is an in-depth analysis of customers’ technology acceptance regarding self-driving cars. Overall, this thesis contributes by examining multiple actors involved in a socio-technical transiti...     »
Translated abstract:
Die vorliegende Dissertation umfasst drei Aufsätze, die die Zukunft der Mobilität von einer unternehmerischen als auch einer Kundenperspektive analysieren. Der qualitative Ansatz umfasst einen kritischen unternehmerischen Blick auf die sich wandelnde Mobilität und liefert ein Verständnis für die Bewältigung der sich daraus ergebenden Herausforderungen. Die quantitative Analyse der Technologieakzeptanz in Bezug auf selbstfahrender Fahrzeuge liefert neue Erkenntnisse zu sich wandelnden Kundenpräfe...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1485331
Date of submission:
04.06.2019
Oral examination:
27.09.2019
File size:
982012 bytes
Pages:
58
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20190927-1485331-1-7
Last change:
10.10.2019
 BibTeX