The main objective of this work is to enhance the understanding of cavitating flow dynamics in micro throttles. We focus on comprehensive investigations of canonical flow configurations at industry-relevant spatial scales and operating conditions in the valve chamber of a common rail injector. Geometric and physical modeling aspects are assessed by employing the homogeneous equilibrium model in the compressible framework. For the investigation of geometric influences, an inviscid approach has been utilized. Physical modeling aspects include separate investigations of non-condensable gas and turbulence on the cavity dynamics.
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The main objective of this work is to enhance the understanding of cavitating flow dynamics in micro throttles. We focus on comprehensive investigations of canonical flow configurations at industry-relevant spatial scales and operating conditions in the valve chamber of a common rail injector. Geometric and physical modeling aspects are assessed by employing the homogeneous equilibrium model in the compressible framework. For the investigation of geometric influences, an inviscid approach has be...
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Translated abstract:
Das Ziel der vorliegenden Arbeit ist es, ein verbessertes Verständnis der Kavitationsdynamik in Mikrodrosseln bereitzustellen. Der Fokus liegt auf umfassenden Untersuchungen kanonischer Strömungskonfigurationen mit industrierelevanten räumlichen Skalen und Betriebsbedingungen in der Ventilkammer eines Common-Rail-Injektors. Geometrische und physikalische Aspekte werden unter Verwendung des Gleichtgewichtmodelles mit einem kompressiblen Ansatz untersucht. Für die Untersuchung von geometrischen Einflüssen wird ein reibungsfreies Verfahren verwendet. Ferner beschriebene physikalische Modellierungsaspekte umfassen separate Untersuchungen von nicht kondensierbarem Gas und der Turbulenz auf die Kavitationsdynamik.
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Das Ziel der vorliegenden Arbeit ist es, ein verbessertes Verständnis der Kavitationsdynamik in Mikrodrosseln bereitzustellen. Der Fokus liegt auf umfassenden Untersuchungen kanonischer Strömungskonfigurationen mit industrierelevanten räumlichen Skalen und Betriebsbedingungen in der Ventilkammer eines Common-Rail-Injektors. Geometrische und physikalische Aspekte werden unter Verwendung des Gleichtgewichtmodelles mit einem kompressiblen Ansatz untersucht. Für die Untersuchung von geometrischen Ei...
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