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Original title:
Centralized Control of Grid-Connected High-Speed Switched Reluctance Motor Drive System
Translated title:
Zentrale Steuerung eines netzgekoppelten Hochgeschwindigkeitsantriebs mit geschaltetem Reluktanzmotor
Author:
Tang, Ying
Year:
2024
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Engineering and Design
Advisor:
Kennel, Ralph (Prof. Dr.)
Referee:
Kennel, Ralph (Prof. Dr.); Wang, Fengxiang (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
ELT Elektrotechnik
TUM classification:
ELT 000
Abstract:
In this dissertation, a 4-level converter topology with double-voltage demagnetization mode is proposed to reduce the tailing time of demagnetization current. Moreover, a direct power connection between the AFE and SRM is built so that the whole system can be controlled by manipulating the instantaneous power flow. To remove the cascade control structure, a model predictive direct power control strategy that directly regulates the speed and power flows within a newly-defined cost function is pro...     »
Translated abstract:
In dieser Dissertation wird eine 4-Stufen-Wandlertopologie mit Doppelspannungs-Entmagnetisierungsmodus vorgeschlagen. Eine direkte Leistungsverbindung zwischen dem AFE und dem SRM wird aufgebaut, so dass das gesamte System durch Manipulieren des momentanen Leistungsflusses gesteuert werden kann. Um die Kaskadenregelungsstruktur zu beseitigen, wird eine modellprädiktive Direktleistungsregelungsstrategie vorgeschlagen, die die Geschwindigkeit und die Leistungsflüsse innerhalb einer neu definierte...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1709582
Date of submission:
13.07.2023
Oral examination:
17.06.2024
File size:
20192406 bytes
Pages:
145
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20240617-1709582-1-9
Last change:
19.07.2024
 BibTeX