User: Guest  Login
Document type:
Masterarbeit
Author(s):
Santiago Hurtado
Title:
Sound Making with Tangible Personal Artifacts and Electronic Construction Kits to Foster Engineering Practices
Translated title:
Tonerzeugung mit fassbaren persönlichen Artefakten und elektronischen Baukästen zur Förderung ingenieurtechnischer Praktiken
Abstract:
The STEM field faces dropout issues across the globe, leading to a smaller proportion of STEM graduates compared to graduates in other majors. Providing early engineering education to young people can give them exposure and experience that can help prevent dropout issues. One way to engage youth in early engineering education is through personally meaningful projects, with sound making as one promising context. Sound is personally meaningful because it can connect to a person’s experiences and r...     »
Translated abstract:
Der MINT-Bereich ist weltweit mit dem Problem der Studienabbrüchen konfrontiert, was zu einem geringeren Anteil an MINT-Absolventen im Vergleich zu Absolventen anderer Fachrichtungen führt. Die frühzeitige Aufklärung junger Menschen über technische Zusammenhänge kann ihnen Einblicke und Erfahrungen vermitteln, die zum Verhindern der Studienabbrüche beitragen können. Eine Möglichkeit, Jugendliche für eine frühzeitige Ingenieurbildung zu engagieren, sind persönlich bedeutsame Projekte, wobei die H...     »
Keywords:
Engineering learning, constructionism, sound, construction kits
Subject:
SOZ Soziologie
DDC:
300 Sozialwissenschaften, Soziologie
Advisor:
Keune, Anna (Prof. Dr.)
Referee:
Keune, Anna (Prof. Dr.)
Year:
2022
Pages:
73
Language:
en
Language from translation:
de
University:
Technische Universität München
Faculty:
TUM School of Social Sciences and Technology
 BibTeX