Antoniou, Constantinos (Prof. Dr.); Riener, Andreas (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel
TUM classification:
BAU 850
Abstract:
In the future of mobility, automated driving systems (ADS) will need to deal with various road user types and the established communication methods to execute safe and efficient driving manoeuvres. In this dissertation, a game-theoretic approach is employed to model pedestrian-ADS interactions and predict the conflict resolution strategies of users in avoiding a traffic conflict. The proposed modelling framework incorporates a broad aspect of user behaviour, and can assist ADS in making more informed decisions during a traffic interaction.
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In the future of mobility, automated driving systems (ADS) will need to deal with various road user types and the established communication methods to execute safe and efficient driving manoeuvres. In this dissertation, a game-theoretic approach is employed to model pedestrian-ADS interactions and predict the conflict resolution strategies of users in avoiding a traffic conflict. The proposed modelling framework incorporates a broad aspect of user behaviour, and can assist ADS in making more inf...
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Translated abstract:
In der Zukunft der Mobilität werden automatisierte Fahrsysteme (ADS) mit verschiedenen Arten von Verkehrsteilnehmern und Kommunikationsmethoden umgehen müssen, um sichere und effiziente Fahrmanöver durchzuführen. In dieser Dissertation wird ein spieltheoretischer Ansatz verwendet, um Fußgänger-ADS-Interaktionen zu modellieren und die Konfliktlösungsstrategien der Nutzer vorherzusagen. Der vorgeschlagene Rahmen umfasst einen umfassenden Aspekt des Nutzerverhaltens und kann ADS dabei helfen, bei Verkehrsinteraktionen fundiertere Entscheidungen zu treffen.
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In der Zukunft der Mobilität werden automatisierte Fahrsysteme (ADS) mit verschiedenen Arten von Verkehrsteilnehmern und Kommunikationsmethoden umgehen müssen, um sichere und effiziente Fahrmanöver durchzuführen. In dieser Dissertation wird ein spieltheoretischer Ansatz verwendet, um Fußgänger-ADS-Interaktionen zu modellieren und die Konfliktlösungsstrategien der Nutzer vorherzusagen. Der vorgeschlagene Rahmen umfasst einen umfassenden Aspekt des Nutzerverhaltens und kann ADS dabei helfen, bei V...
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