This dissertation (1) discusses on the basis of research literature how to support preservice teachers in connecting teaching and learning principles with lesson planning decisions; (2) provides a tool for teacher programs that detects such connections and makes recommendations for its implementation on the basis of field experience; (3) unveils relationships between lesson planning and observation of teaching (professional vision) regarding the use of theory; and (4) suggests ways to gradually integrate theory and practice in teacher education. «
This dissertation (1) discusses on the basis of research literature how to support preservice teachers in connecting teaching and learning principles with lesson planning decisions; (2) provides a tool for teacher programs that detects such connections and makes recommendations for its implementation on the basis of field experience; (3) unveils relationships between lesson planning and observation of teaching (professional vision) regarding the use of theory; and (4) suggests ways to gradual... »
Translated abstract:
Diese Dissertation (1) diskutiert, wie angehende Lehrkräfte dabei unterstützt werden können, Lehr-Lerntheorien mit Planungsentscheidungen zu verbinden; (2) stellt ein Tool bereit, das solche Verbindungen erkennt und gibt Empfehlungen für seine Umsetzung in Lehramtsstudiengängen ab; (3) zeigt Zusammenhänge zwischen Unterrichtsplanung und -beobachtung (Profess. Unterrichtswahrnehmung) hinsichtlich der Theorieanwendung auf, und (4) legt nahe, wie Theorie und Praxis zunehmend miteinander verknüpft werden können. «
Diese Dissertation (1) diskutiert, wie angehende Lehrkräfte dabei unterstützt werden können, Lehr-Lerntheorien mit Planungsentscheidungen zu verbinden; (2) stellt ein Tool bereit, das solche Verbindungen erkennt und gibt Empfehlungen für seine Umsetzung in Lehramtsstudiengängen ab; (3) zeigt Zusammenhänge zwischen Unterrichtsplanung und -beobachtung (Profess. Unterrichtswahrnehmung) hinsichtlich der Theorieanwendung auf, und (4) legt nahe, wie Theorie und Praxis zunehmend miteinander verknüpft... »