Holzapfel, Florian (Prof. Dr.); Ben-Asher, Joseph Z. (Prof., Ph.D.)
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau
TUM classification:
VER 500d
Abstract:
The application of optimal control theory for flight control law clearance is investigated. The main concept for the approaches investigated in this thesis is the formulation of the clearance problem as a parameter-dependent, state constrained, optimal control problem. In this context, a classification scheme based on the well-known categorization for aircraft pilot in the loop oscillations is proposed for different model alternatives (linear, quasi-linear, nonlinear).
Translated abstract:
Diese Arbeit befasst sich mit der Anwendung von Optimalsteuerungsmethoden für das Testen von Flugregelungssystemen. Die grundlegende Modellierungsstrategie ist hierbei eine Formulierung des Problems als parameterabhängiges Optimalsteuerungsproblem mit reinen Zustandsbeschränkungen. Basierend auf einem bestehenden Klassifizierungsschema für piloteninduzierte Oszillationen werden die entwickelten Methoden in ein Klassifizierungsschema (linear, quasi-linear, nichtlinear) eingebettet.