User: Guest  Login
Document type:
Masterarbeit
Author(s):
Bohlen, Henning
Title:
Ermittlung des maximal möglichen Fahrkomforts unter Berücksichtigung von Aktorbeschränkungen
Translated title:
Investigation of maximum Ride Comfort considering actuator limitations
Abstract:
Vor dem Hintergrund des automatisierten Fahrens kommt es in Bezug auf den Komfort der Fahrzeuginsassen zu neuen Anforderungen an die fahrdynamische Auslegung von Personenkraftwagen. Verbesserungsmöglichkeiten ergeben sich dabei insbesondere durch Vertikaldynamiksysteme in Kombination mit einer vorausschauenden Fahrwerkregelung. In diesem Zusammenhang stellt sich die Frage, welches Maß an Fahrkomfort unter Berücksichtigung technischer Beschränkungen des Systems maximal möglich ist. Im Rahmen der...     »
Translated abstract:
With regard to automated driving, new requirements on driving dynamics of passenger cars arise with respect to ride comfort. Possibilities for improvement result from vertical dynamics control systems with preview. An open question is which maximum ride comfort is achievable taking into account the system limitations. This thesis work presents a method based on model predictive suspension control, which determines an optimum for vertical dynamic ride comfort that can be achieved under specific...     »
Keywords:
Fahrwerk, Fahrkomfort, Vertikaldynamik, Fahrwerksregelung, Model Predictive Control, Vertical Dynamics, Automated Driving, Preview Suspension Control, Optimal Control, Trajectory Optimization, Ride Comfort, Active Body Control, Fast Fourier Transform
Subject:
MAS Maschinenbau
DDC:
620 Ingenieurwissenschaften
Advisor:
Lienkamp, Markus (Prof. Dr.); Enders, Erik
Year:
2019
Pages:
107
Language:
de
Language from translation:
en
University:
Technische Universität München
Faculty:
Fakultät für Maschinenwesen
Presentation date:
22.07.2019
 BibTeX