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Original title:
Heterogeneous Computing for Advanced Driver Assistance Systems
Translated title:
Heterogenes Computing für fortschrittliche Fahrerassistenzsysteme
Author:
Wang, Xiebing
Year:
2020
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Informatik
Advisor:
Knoll, Alois (Prof. Dr. habil.)
Referee:
Knoll, Alois (Prof. Dr. habil.); Qian, Xuehai (Prof., Ph.D.); Huang, Kai (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik
TUM classification:
DAT 260d; DAT 815d
Abstract:
This thesis applies heterogeneous computing to the design of automated driving module and real-time ADAS applications. First, this thesis proposes a high-performance and heterogeneous ECU for automated driving. Several typical ADAS applications are customized to investigate the performance and energy tradeoff in the system. Subsequently, this thesis gives a detailed performance optimization procedure and proposes a hybrid framework to predict the performance of parallel workloads. At last, this...     »
Translated abstract:
Diese Diplomarbeit wendet heterogenes Computing auf das Design von automatisierten Fahrmodulen und Echtzeit-ADAS-Anwendungen an. Zunächst wird in dieser Arbeit ein leistungsstarkes und heterogenes Steuergerät für das automatisierte Fahren vorgeschlagen. Mehrere typische ADAS-Anwendungen werden angepasst, um die Leistung und den Energiekompromiss im System zu untersuchen. Anschließend wird in dieser Arbeit ein detailliertes Verfahren zur Leistungsoptimierung beschrieben und ein Hybrid-Framework z...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1482184
Date of submission:
25.04.2019
Oral examination:
15.01.2020
File size:
6704323 bytes
Pages:
159
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20200115-1482184-1-8
Last change:
14.02.2020
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