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Original title:
Einfluss elastokinematischer Achskennwerte auf die Fahrdynamik 
Translated title:
Influence of Elastokinematic Suspension Characteristics on Vehicle Dynamics 
Year:
2020 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen 
Advisor:
Lienkamp, Markus (Prof. Dr.) 
Referee:
Lienkamp, Markus (Prof. Dr.); Zimmermann, Markus (Prof., Ph.D.) 
Language:
de 
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel 
Keywords:
Fahrdynamik, Fahrwerksentwicklung, Achsanalyse, Achskennwerte, Kinematik, Elastokinematik, Mehrkörpersimulation, Nachgiebigkeitsmatrix 
Translated keywords:
Vehicle dynamics, chassis development, suspension analysis, suspension characteristics, kinematics, compliance, multi-body simulation, compliance matrix 
TUM classification:
VER 020d 
Abstract:
Die Simulation spielt eine entscheidende Rolle im Fahrwerksentwicklungsprozess, um die Entwicklungszeiten und -kosten zu reduzieren. Bei der Achsauslegung sind Achskennwerte wichtig, um die Achsen bewerten zu können. Diese Arbeit stellt eine Methode zur Achsanalyse auf Grundlage der Nachgiebigkeitsmatrix in der Mehrkörpersimulation vor. Relevante Achskennwerte, die die Lenkrückmeldung und Radführung beschreiben, werden aus der Nachgiebigkeitsmatrix berechnet. Die Achskennwerte werden für verschi...    »
 
Translated abstract:
In the chassis development process, simulation plays a vital role to reduce both development time and costs. Characteristic values are important to characterize suspension systems during suspension design. This thesis presents a methodology for the analysis of suspension systems based on the compliance matrix within multi-body simulation. Relevant characteristic values describing both steering feedback and wheel movement are each calculated from the compliance matrix. The characteristic values o...    »
 
Series:
Berichte aus der Fahrzeugtechnik 
ISBN:
978-3-8440-7740-1 
Oral examination:
19.10.2020 
File size:
6291639 bytes 
Pages:
192 
Last change:
04.02.2021