Masterarbeit
Author(s):
Huerta, Alberto
Title:
Sustainability and viability assessment of returnable transport item approaches in e-Commerce
Translated title:
Bewertung des Potenzials und der Nachhaltigkeit von Mehrwegbehälter-Konzepten für den e-Commerce
Increasing awareness about the environmental impacts of a product’s life cycle has prompted citizens, corporations, and governments to reduce waste and strive to increase the sustainability of our economic system. In the e-Commerce sector, packaging is not only an essential means of handling and transportation of goods but also one of the most relevant waste sources. As a result, circular packaging concepts, which can be reused over many delivery cycles, are increasingly attracting attention alt...     »
Das zunehmende Bewusstsein über die Umweltauswirkungen des Lebenszyklus eines Produkts hat Bürger, Unternehmen und Regierungen dazu veranlasst, Abfall zu reduzieren und die Nachhaltigkeit unseres Wirtschaftssystems zu erhöhen. Im E-Commerce-Sektor ist die Verpackung nicht nur ein wesentliches Mittel zur Handhabung und zum Transport von Waren, sondern auch eine der wichtigsten Abfallquellen. Infolgedessen rücken kreisförmige Verpackungskonzepte, die über viele Lieferzyklen hinweg wiederverwendet...     »
Keywords:
LCA, Life Cycle Assessment, e-Commerce, Circular economy, Closed-loop supply chain, packaging, Returnable transport item, RTI, reverse logistics, sustainability, sensitivity analysis
Subject:
MAS Maschinenbau; WIR Wirtschaftswissenschaften
DDC:
620 Ingenieurwissenschaften; 650 Management, Öffentlichkeitsarbeit; 680 Industrielle Fertigung für einzelne Verwendungszwecke
Advisor:
Xu, Josef