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Original title:
Essays on Digital Marketing in the Building Materials Industry
Translated title:
Aufsätze über Digitales Marketing in der Baumaterialindustrie
Author:
Hepp, Anna Magdalena
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Management
Advisor:
Friedl, Gunther (Prof. Dr.)
Referee:
Friedl, Gunther (Prof. Dr.); Hottenrott, Hanna (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Digital Marketing, Construction Industry
Translated keywords:
Digitales Marketing, Bauindustrie
TUM classification:
WIR 895
Abstract:
This dissertation presents three essays on digital marketing topics in the building materials industry. In Essay I, I employ a multiple-case study to develop a framework of different archetypes when digitalizing complex marketing channels. In Essay II, adoption and routinization factors of digital procurement among construction craftsmen are examined by gathering data through an online questionnaire. In Essay III, I analyze data from a marketing field experiment on a social media platform to und...     »
Translated abstract:
In dieser Dissertation präsentiere ich drei Aufsätze zu digitalem Marketing in der Baumaterialindustrie. In Essay I nutze ich mehrere Case Studies, um ein Framework verschiedener Archetypen zu entwickeln, wenn komplexe Marketingkanäle digitalisiert werden. In Essay II werden die Faktoren zum Einsatz und der routinierten Nutzung von digitalen Vertriebskanälen durch Bau- und Handwerksfirmen untersucht. In Essay III analysiere ich Daten eines Marketingfeldexperiments auf einem sozialen Netzwerk, um...     »
ISBN:
978-3-7549-0237-0
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1592081
Date of submission:
15.03.2021
Oral examination:
24.06.2021
Last change:
09.11.2021
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