User: Guest  Login
Original title:
Motivation, preference and willingness to pay for selected credence food attributes
Translated title:
Motivation, Präferenz und Zahlungsbereitschaft für ausgewählte Vertrauensattribute bei Lebensmitteln
Author:
Dahlhausen, Johanna Lena
Year:
2016
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Roosen, Jutta (Prof., Ph.D.)
Referee:
Roosen, Jutta (Prof., Ph.D.); Salhofer, Klaus (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
TUM classification:
LAN 051d; OEK 740d
Abstract:
The thesis examines consumer choices, in terms of motives, preferences and willingness to pay for credence labelled food products. The results show that consumers are willing to pay premiums for different credence claims. Thereby, the choice seems to be primarily driven by egoistic motivation, aiming for health and food safety. This, in turn, is believed to be achieved through a contaminant free production process, e.g. through organic production or no use of antibiotics in animal husbandry.
Translated abstract:
Die Arbeit untersucht Verbraucherentscheidungen in Bezug auf Motive, Präferenzen und Zahlungsbereitschaft für Vertrauensattribute bei Lebensmitteln. Die Ergebnisse zeigen, dass Verbraucher bereit sind einen Aufpreis für verschiedene Vertrauensattribute zu zahlen. Dies scheint primär durch die egoistischen Motive Gesundheit und Lebensmittelsicherheit motiviert zu sein, wobei die Verbraucher annehmen, dass ein rückstandsarmer Produktionsprozess, z.B. ökologische Erzeugung, hilft dies zu erreichen.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1278436
Date of submission:
15.10.2015
Oral examination:
24.03.2016
File size:
965742 bytes
Pages:
89
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20160324-1278436-1-7
Last change:
04.05.2016
 BibTeX