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Original title:
The Effects of Failure and Recovery on Customer Purchase Behavior
Translated title:
Die Effekte von Kundenbeschwerden und Beschwerdebehandlung auf das Nachkaufverhalten
Author:
Heumann, Christian
Year:
2012
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
von Wangenheim, Florian (Prof. Dr.)
Referee:
von Wangenheim, Florian (Prof. Dr.); Lemon, Katherine N. (Prof., Ph.D.)
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
TUM classification:
WIR 849d; OEK 740d
Abstract:
The present dissertation empirically assesses the effects of failure, complaints, and recovery on actual purchase behavior. Using a unique data set incorporating retail purchase data over three years and repeated survey measures capturing customer pre- and postfailure relationship perceptions, this thesis investigates the effects of failure resolution and perceived justice on postfailure purchase behavior. Interactional justice assumes a salient role as outcome determinant. Moreover, the finding...     »
Translated abstract:
Die vorliegende Dissertation liefert empirische Befunde zu den Effekten von Kundenbeschwerden auf das Nachkaufverhalten. In einer Längsschnittstudie, die Befragungsdaten mit Messwiederholung und Transaktionsdaten über drei Jahre betrachtet, wird untersucht wie sich Beschwerdebehandlung und Gerechtigkeitsdimensionen auf das Nachkaufverhalten auswirken. Der interaktionalen Gerechtigkeit kommt dabei die größte Relevanz zu. Weiterhin wird festgestellt, dass Charakteristika der Wiederherstellung und...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1107742
Date of submission:
22.05.2012
Oral examination:
19.07.2012
File size:
1280625 bytes
Pages:
209
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20120719-1107742-1-1
Last change:
21.04.2015
 BibTeX