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Original title:
Kundenbindung durch After-Sales-Management
Original subtitle:
– Eine theoretische und empirische Untersuchung –
Translated title:
Customer Loyalty through After-Sales Management
Translated subtitle:
– Theoretical and Empirical Analysis –
Author:
Schreiber, Klaus
Year:
2009
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Univ.-Prof. Dr. Dr. h. c. mult. Horst Wildemann
Language:
de
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
After Sales, Kundenbindung
Translated keywords:
customer loyalty, after-sales
Abstract:
Das After-Sales-Geschäft stellt im produzierenden Gewerbe einen der wichtigsten Gewinnbringer dar. Bei strategischen Entscheidungen wird es oftmals unzureichend berücksichtigt. Dienstleister, Teilehersteller und Produktpiraten erkennen das hohe Potenzial und verdrängen die Primärhersteller aus ihrem angestammten Geschäftsbereich. Durch die sinkenden Gewinne und Kundenbindung im Primärproduktgeschäft stehen diese vor der Herausforderung, die Ausschöpfung des After-Sales-Marktpotenzials zu steiger...     »
Translated abstract:
The After-Sales Market has proven to be one of the most important profit earners. In strategic decision-making it is often inadequately considered. Service providers, product manufacturers and pirates take advantage of the potentials and squeeze the primary manufacturers out of the market. Due to the loss in profit and customer loyalty within the primary products, the manufacturers are challenged to develop appropriate methods and concepts to take full advantage of the after sales market potenti...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=679033
Last change:
07.11.2008
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