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Original title:
Essays on B2B Electronic Marketplaces: Linking Theory with Entrepreneurial Practice 
Translated title:
Essays zu elektronischen B2B-Marktplätzen: Theorie und unternehmerische Praxis 
Year:
2022 
Document type:
Dissertation 
Institution:
TUM School of Management 
Advisor:
Hottenrott, Hanna (Prof. Dr.) 
Referee:
Hottenrott, Hanna (Prof. Dr.); Doblinger, Claudia (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften 
Keywords:
electronic marketplaces, electronic commerce, digital marketplaces, digital platforms, business-to-business, B2B, digital entrepreneurship 
Translated keywords:
Elektronische Marktplätze, Online-Handel, Digitale Marktplätze, Digitale Plattformen, Business-to-Business, B2B, Digitales Unternehmertum 
TUM classification:
WIR 020 
Abstract:
This doctoral thesis deals with digital marketplaces that focus on electronic commerce between different companies. These electronic marketplaces (EMs) usually act as intermediaries or platforms between the supply and demand side in business-to-business (B2B) markets. EMs continue to be perceived as innovative or new, which makes them an interesting phenomenon and object of investigation. This phenomenon is examined in depth in this thesis, which should serve both science and practice. 
Translated abstract:
Diese Dissertation handelt von digitalen bzw. elektronischen Marktplätzen, die sich auf den gewerblichen – also Business-to-Business (B2B) – Online-Handel zwischen Unternehmen fokussiert haben. Derartige Marktplätze fungieren als Intermediär oder Plattform zwischen der Angebots- und der Nachfrageseite. Im gewerblichen Handel werden digitale Marktplätze weiterhin als innovativ oder neu wahrgenommen, was sie zu einem interessanten Phänomen macht, welches in dieser Arbeit vertiefend behandelt wird. 
Oral examination:
14.07.2022 
File size:
3327456 bytes 
Pages:
163 
Last change:
01.08.2022