User: Guest  Login
Original title:
Online Employer Reviews: Text-Mining Analyses of Contents, Effects, and Employer Responsiveness
Translated title:
Online-Arbeitgeberbewertungen: Text-Mining-Analysen der Inhalte, Effekte und von Arbeitgeberresponsivität
Author:
Höllig, Christoph Emil
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Management
Advisor:
Welpe, Isabell M. (Prof. Dr.)
Referee:
Welpe, Isabell M. (Prof. Dr.); Breugst, Nicola (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
TUM classification:
WIR 540; WIR 550
Abstract:
Today, the employer image of firms is co-created by employers along with current and former employees publishing reviews on employer review websites. Although these employer reviews attract broad interest and shape public opinion about organizations as employers, employer image research has failed to develop a profound understanding of the online employer review phenomenon. Consequently, knowledge of employer reviews generated by current and former employees is severely limited. Specifically, li...     »
Translated abstract:
Das Arbeitgeberimage von Unternehmen wird heute sowohl von Arbeitgebern als auch von aktuellen und ehemaligen Mitarbeitern mitgestaltet, die Bewertungen auf Arbeitgeberbewertungsportalen veröffentlichen. Obwohl die daraus resultierenden Arbeitgeberbewertungen auf breites Interesse stoßen und die öffentliche Meinung über Unternehmen als Arbeitgeber prägen, hat es die Arbeitgeberimageforschung versäumt, ein tiefgreifendes Verständnis für das Phänomen der Online-Arbeitgeberbewertungen zu entwickeln...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1594000
Date of submission:
08.03.2021
Oral examination:
06.10.2021
File size:
2194838 bytes
Pages:
180
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20211006-1594000-1-3
Last change:
06.10.2022
 BibTeX