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Original title:
More Than Words: Three Essays on How Language Shapes Entrepreneurial Outcomes and the Academic Discourse on Entrepreneurs
Translated title:
Mehr als Worte: Drei Essays darüber, wie Sprache unternehmerische Resultate und den akademischen Diskurs über Unternehmer*innen prägt
Author:
Seigner, Benedikt David Christian
Year:
2022
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Management
Advisor:
Milanov, Hana (Prof., Ph.D.)
Referee:
Milanov, Hana (Prof., Ph.D.); Zhao-Ding, Amy (Prof., Ph.D.)
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
TUM classification:
WIR 531
Abstract:
In three essays, I investigate language in entrepreneurial contexts and its effects. Employing computer-aided text analysis, I (1) quantify if the academic entrepreneurship discourse is positive, money-focused, and gender-biased, (2) reveal that a venture’s low social standing is a boundary condition to the belief that confrontational language increases social media engagement, and (3) show that, in reward-based crowdfunding, women can profit from innovation claims, especially in male-typed cate...     »
Translated abstract:
In drei Essays untersuche ich Sprache in unternehmerischen Kontexten und ihre Auswirkungen. Mittels computergestützter Textanalyse (1) quantifiziere ich ob der akademische Entrepreneurship-Diskurs positiv, geldzentriert und geschlechterunausgewogen ist, (2) zeige ich, dass das niedrige soziale Ansehen eines Unternehmens eine Randbedingung für die Annahme ist, dass konfrontative Sprache social media engagement erhöht, und (3) zeige, dass Frauen beim reward-based crowdfunding von Innovationsbehaup...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1658452
Date of submission:
23.05.2022
Oral examination:
28.06.2022
File size:
1944145 bytes
Pages:
153
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20220628-1658452-1-0
Last change:
25.07.2022
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