Friedl, Gunther (Prof. Dr.); Hottenrott, Hanna (Prof. Dr.)
Sprache:
en
Fachgebiet:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Stichworte:
Digital Marketing, Construction Industry
Übersetzte Stichworte:
Digitales Marketing, Bauindustrie
TU-Systematik:
WIR 895
Kurzfassung:
This dissertation presents three essays on digital marketing topics in the building materials industry. In Essay I, I employ a multiple-case study to develop a framework of different archetypes when digitalizing complex marketing channels. In Essay II, adoption and routinization factors of digital procurement among construction craftsmen are examined by gathering data through an online questionnaire. In Essay III, I analyze data from a marketing field experiment on a social media platform to understand users’ engagement behavior towards different advertising contents.
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This dissertation presents three essays on digital marketing topics in the building materials industry. In Essay I, I employ a multiple-case study to develop a framework of different archetypes when digitalizing complex marketing channels. In Essay II, adoption and routinization factors of digital procurement among construction craftsmen are examined by gathering data through an online questionnaire. In Essay III, I analyze data from a marketing field experiment on a social media platform to und...
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Übersetzte Kurzfassung:
In dieser Dissertation präsentiere ich drei Aufsätze zu digitalem Marketing in der Baumaterialindustrie. In Essay I nutze ich mehrere Case Studies, um ein Framework verschiedener Archetypen zu entwickeln, wenn komplexe Marketingkanäle digitalisiert werden. In Essay II werden die Faktoren zum Einsatz und der routinierten Nutzung von digitalen Vertriebskanälen durch Bau- und Handwerksfirmen untersucht. In Essay III analysiere ich Daten eines Marketingfeldexperiments auf einem sozialen Netzwerk, um Nutzerverhalten gegenüber verschiedenen Werbeinhalten zu verstehen.
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In dieser Dissertation präsentiere ich drei Aufsätze zu digitalem Marketing in der Baumaterialindustrie. In Essay I nutze ich mehrere Case Studies, um ein Framework verschiedener Archetypen zu entwickeln, wenn komplexe Marketingkanäle digitalisiert werden. In Essay II werden die Faktoren zum Einsatz und der routinierten Nutzung von digitalen Vertriebskanälen durch Bau- und Handwerksfirmen untersucht. In Essay III analysiere ich Daten eines Marketingfeldexperiments auf einem sozialen Netzwerk, um...
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