This dissertation investigates the influence of identified psychographic characteristics of consumers on the purchase intention of bioplastic products, on the preferences for certain product attributes of bio-based apparel and on the price preferences for bio-based apparel. Significant and comparatively high influences of the identified factors on the dependent variables were found by attitudes towards bioplastics, green consumer values, previous product experiences, interest in information about bioplastics and subjective standards for bio-based apparel.
«
This dissertation investigates the influence of identified psychographic characteristics of consumers on the purchase intention of bioplastic products, on the preferences for certain product attributes of bio-based apparel and on the price preferences for bio-based apparel. Significant and comparatively high influences of the identified factors on the dependent variables were found by attitudes towards bioplastics, green consumer values, previous product experiences, interest in information abou...
»
Übersetzte Kurzfassung:
In dieser Dissertation wird der Einfluss identifizierter psychographischer Merkmale der Verbraucher auf die Kaufabsicht von Biokunststoffprodukten, auf die Präferenzen für bestimmte Produkteigenschaften biobasierter Bekleidung und auf die Preispräferenzen für biobasierte Bekleidung untersucht. Signifikante und vergleichsweise hohe Einflüsse der identifizierten Faktoren auf die abhängigen Variablen wurden durch die Einstellung zu Biokunststoffen, grüne Verbraucherwerte, bisherige Produkterfahrungen, Interesse an Informationen über Biokunststoffe und subjektive Normen für biobasierte Bekleidung gefunden.
«
In dieser Dissertation wird der Einfluss identifizierter psychographischer Merkmale der Verbraucher auf die Kaufabsicht von Biokunststoffprodukten, auf die Präferenzen für bestimmte Produkteigenschaften biobasierter Bekleidung und auf die Preispräferenzen für biobasierte Bekleidung untersucht. Signifikante und vergleichsweise hohe Einflüsse der identifizierten Faktoren auf die abhängigen Variablen wurden durch die Einstellung zu Biokunststoffen, grüne Verbraucherwerte, bisherige Produkterfahrung...
»