In light of a rapidly changing work environment through technological and demographic change, this thesis investigates strategies to foster employee attraction and retention, as well as innovative work behavior among potential and current employees in organizations. To establish this, the thesis draws on theories related to brand equity and work design. They address framework conditions under which employees are especially attracted to organizations, or are motivated as reflected through innovative work behaviors. The results of the thesis are based on three studies that show under which factors and mechanisms this is particularly the case.
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In light of a rapidly changing work environment through technological and demographic change, this thesis investigates strategies to foster employee attraction and retention, as well as innovative work behavior among potential and current employees in organizations. To establish this, the thesis draws on theories related to brand equity and work design. They address framework conditions under which employees are especially attracted to organizations, or are motivated as reflected through innovat...
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Übersetzte Kurzfassung:
Im Zuge einer sich schnell verändernden Arbeitswelt durch technologischen und demografischen Wandel untersucht die Dissertation Strategien zur Steigerung der Mitarbeiteranziehung und -bindung, sowie deren innovativem Arbeitsverhalten in Organisationen. Um dies zu erreichen, stützt sich die Dissertation auf Theorien zum Markenwert und zur Arbeitsgestaltung. Diese adressieren spezifische Rahmenbedingungen, unter welchen Mitarbeiter sich besonders angezogen fühlen zu Organisationen, oder motiviert sind, wie sich beispielsweise durch innovatives Arbeitsverhalten zeigt. Die Ergebnisse der Dissertation basieren auf drei Studien, die darlegen unter welchen bestimmten Faktoren und Mechanismen dies insbesondere der Fall ist.
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Im Zuge einer sich schnell verändernden Arbeitswelt durch technologischen und demografischen Wandel untersucht die Dissertation Strategien zur Steigerung der Mitarbeiteranziehung und -bindung, sowie deren innovativem Arbeitsverhalten in Organisationen. Um dies zu erreichen, stützt sich die Dissertation auf Theorien zum Markenwert und zur Arbeitsgestaltung. Diese adressieren spezifische Rahmenbedingungen, unter welchen Mitarbeiter sich besonders angezogen fühlen zu Organisationen, oder motiviert...
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