This dissertation applies a process organization perspective to various phenomena which are of particular importance in the context of corporate sustainability. The first essay elaborates on the role of organizational products in the evolution of organizational identity. The second essay investigates how organizations can navigate the paradox of authenticity and market commercialization over time. The third essay critically discusses how organizations can translate the inherently processual character of sustainable development from the societal level to the organizational level in corporate sustainability accounting.
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This dissertation applies a process organization perspective to various phenomena which are of particular importance in the context of corporate sustainability. The first essay elaborates on the role of organizational products in the evolution of organizational identity. The second essay investigates how organizations can navigate the paradox of authenticity and market commercialization over time. The third essay critically discusses how organizations can translate the inherently processual char...
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Übersetzte Kurzfassung:
Diese Dissertation wendet eine Process Organization Perspective auf verschiedene Phänomene an, die im Kontext unternehmerischer Nachhaltigkeit von besonderer Bedeutung sind. Das erste Essay richtet den Fokus auf die Rolle organisationaler Produkte in der Entwicklung organisationaler Identität. Das zweite Essay untersucht, wie Organisationen über die Zeit hinweg mit dem Paradox zwischen organisationaler Authentizität und Marktkommerzialisierung umgehen können. Das dritte Essay diskutiert kritisch, wie Organisationen im Nachhaltigkeitsaccounting das prozessuale Verständnis Nachhaltiger Entwicklung von der gesellschaftlichen auf die organisationale Ebene übertragen können.
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Diese Dissertation wendet eine Process Organization Perspective auf verschiedene Phänomene an, die im Kontext unternehmerischer Nachhaltigkeit von besonderer Bedeutung sind. Das erste Essay richtet den Fokus auf die Rolle organisationaler Produkte in der Entwicklung organisationaler Identität. Das zweite Essay untersucht, wie Organisationen über die Zeit hinweg mit dem Paradox zwischen organisationaler Authentizität und Marktkommerzialisierung umgehen können. Das dritte Essay diskutiert kritisch...
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