User: Guest  Login
Original title:
Intelligent Gamified Crowdsourcing for Audio Processing 
Translated title:
Intelligentes, spielorientiertes Crowdsourcing für die Verarbeitung von Audiodaten 
Year:
2019 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik 
Advisor:
Schuller, Björn W. (Prof. Dr. habil.) 
Referee:
Schuller, Björn W. (Prof. Dr. habil.); Hemmert, Werner (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik; ELT Elektrotechnik 
TUM classification:
DAT 815d 
Abstract:
In this thesis, an intelligent gamified crowdsourcing platform is proposed for data collection and annotation, including beyond state-of-the-art machine learning algorithms. Various audio datasets were collected and the platform is evaluated by performing a wide range of classification and speech analysis tasks together with conducting several differing perception studies. The introduced principles lead to faster, more cost-efficient, and more reliable data collection than previously feasible. 
Translated abstract:
In dieser Arbeit wird eine intelligente, crowdsourcing-basierte Plattform mit spielorientierten Elementen und innovativen maschinellen Lernalgorithmen für die Datensammlung und Annotation vorgestellt. Es wurden diverse Audiodaten gesammelt und die Plattform in einer Vielzahl von Klassifikations- und Spracherkennungsstudien sowie mittels der Durchführung von Hörversuchen evaluiert. Durch die eingeführten Verfahren kann künftig die Audio-Datenerfassung in erheblichem Maße beschleunigt sowie kosten...    »
 
ISBN:
978-3-8439-4245-4 
Oral examination:
28.05.2019 
Last change:
23.01.2020