User: Guest  Login
Document type:
Masterarbeit
Author(s):
Elisenda Passola i Lizandra
Title:
Building in Circles.
Subtitle:
Developing the intervention 'CREISE' for Facilitating Communication on the Role of Chemistry in the Circular Economy at the Deutsches Museum.
Translated title:
In Kreisläufen aufbauen.
Translated subtitle:
Entwicklung der Intervention 'CREISE' zur Förderung der Kommunikation über die Rolle der Chemie in der Kreislaufwirtschaft im Deutschen Museum.
Abstract:
Recent studies in science communication highlight the importance of hands-on approaches to move beyond theoretical engagement and gain practical insights into how communication unfolds during science communication events. Games are particularly promising as communication tools because they facilitate diverse forms of engagement, which can be deepened and sustained through game mechanics throughout the entire experience. Such engagement is crucial in the context of post-normal science communicati...     »
Translated abstract:
Neuere Studien zur Wissenschaftskommunikation heben die Bedeutung von praxisnahen Ansätzen hervor, um über theoretische Ansätze hinauszugehen und praktische Einblicke in die Art und Weise zu gewinnen, wie Kommunikation während wissenschaftlicher Veranstaltungen abläuft. Spiele sind als Kommunikationswerkzeuge besonders vielversprechend, da sie unterschiedliche Formen der Beteiligung ermöglichen, die durch Spielmechaniken während des gesamten Erlebnisses vertieft und aufrechterhalten werden könne...     »
Keywords:
Responsible Science Communication, Public Engagement with Science, Museum Communication, Practical Interventions in Public Space, Theory-Practice Integration, Gamification, Circular Economy, Chemistry, Ethnographic Study
Subject:
SOZ Soziologie
DDC:
300 Sozialwissenschaften, Soziologie
Advisor:
Brunet, Lucas (Dr.)
Date of acceptation:
22.07.2024
Year:
2024
Pages:
112 (201 mit Annex)
Language:
en
Language from translation:
de
University:
Technische Universität München, Department of Science, Technology and Society
Faculty:
TUM School of Social Sciences and Technology
 BibTeX