Advanced driving assistance systems heavily rely on radars for environmental sensing, mostly without fully exploiting the advantages of distributed systems. This work, therefore, provides methods for direct velocity vector estimation and experimental validation by introducing a quasi-coherent bistatic measurement setup. Cars as complex radar scatterers are analyzed regarding their bistatic radar cross section. Further, a novel retroreflective target, the dielectric corner reflector, is presented and modeled for use as a calibration object for distributed radar systems.
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Advanced driving assistance systems heavily rely on radars for environmental sensing, mostly without fully exploiting the advantages of distributed systems. This work, therefore, provides methods for direct velocity vector estimation and experimental validation by introducing a quasi-coherent bistatic measurement setup. Cars as complex radar scatterers are analyzed regarding their bistatic radar cross section. Further, a novel retroreflective target, the dielectric corner reflector, is presented...
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Übersetzte Kurzfassung:
Fahrerassistenzsysteme setzen auf Radare zur Umfelderfassung, meist ohne die Vorteile verteilter Systeme voll auszunutzen. Diese Arbeit stellt deshalb Methoden zur direkten Geschwindigskeitsvektorschätzung sowie deren experimenteller Validierung mittels eines quasi-kohärenten bistatischen Messsystems vor. Autos als komplexe Radarziele werden auf ihren bistatischen Radarquerschnitt hin analysiert. Zudem wird ein neuartiges retroreflektives Ziel, der dielektrische Winkelreflektor, als Kalibrierobjekt für verteilte Radarsysteme vorgestellt und modelliert.
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Fahrerassistenzsysteme setzen auf Radare zur Umfelderfassung, meist ohne die Vorteile verteilter Systeme voll auszunutzen. Diese Arbeit stellt deshalb Methoden zur direkten Geschwindigskeitsvektorschätzung sowie deren experimenteller Validierung mittels eines quasi-kohärenten bistatischen Messsystems vor. Autos als komplexe Radarziele werden auf ihren bistatischen Radarquerschnitt hin analysiert. Zudem wird ein neuartiges retroreflektives Ziel, der dielektrische Winkelreflektor, als Kalibrierobj...
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