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Original title:
The Natural Passive Aerodynamic Load Alleviation Characteristic of Swept High Aspect Ratio Transport Aircraft Wings
Translated title:
Natürliche Passive Aerodynamische Lastabminderungsmerkmale von Gepfeilten Transportflugzeugflügeln mit Hoher Streckung
Author:
Hermanutz, Andreas
Year:
2023
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Engineering and Design
Advisor:
Hornung, Mirko (Prof. Dr.)
Referee:
Hornung, Mirko (Prof. Dr.); De Breuker, Roeland (Prof. Dr.); Baier, Horst (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel
TUM classification:
VER 500; VER 600
Abstract:
To achieve the goals of a sustainable aviation industry, there is a need for new and innovative aircraft technologies that are superior to today’s transport aircraft in terms of performance and environmental impact. A developing trend for new aircraft configurations is using higher aspect ratio wings to minimize the induced drag. Owing to their design, these new wings are inherently more flexible. This leads to more wing deflection, especially during high load situations from maneuvering flights...     »
Translated abstract:
Um die Ziele einer nachhaltigen Luftfahrtindustrie zu erreichen, bedarf es neuer und innovativer Flugzeugtechnologien, die jene heutiger Verkehrsflugzeuge in Bezug auf Leistung und Umweltverträglichkeit übertreffen. Ein sich abzeichnender Trend bei neuen Flugzeugkonfigurationen ist die Verwendung von Flügeln mit einem höheren Streckungsverhältnis, um den induzierten Widerstand zu minimieren. Aufgrund ihrer Konstruktion sind diese neuen Flügel von Natur aus flexibler. Dies führt zu einer stärkere...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1691164
Date of submission:
01.12.2022
Oral examination:
23.10.2023
File size:
15830116 bytes
Pages:
160
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20231023-1691164-1-0
Last change:
24.11.2023
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