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Original title:
Seismic performance assessment of an innovative type of buckling restrained brace containing tire-derived lightweight aggregate concrete
Translated title:
Bewertung des seismischen Verhaltens eines innovativen Typs von knickstabilisierten duktilen Rahmenstreben mit Beton-Leichtzuschlägen aus Altreifenmaterial
Author:
Naghshineh, Ali
Year:
2022
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Engineering and Design
Advisor:
Fischer, Oliver (Prof. Dr.)
Referee:
Fischer, Oliver (Prof. Dr.); Tehrani, Fariborz M. (Prof. Dr., Ph.D.)
Language:
en
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen
Keywords:
Tire-derived aggregate, seismic performance, seismic design factors, experimental, Buckling Restrained Braced Frame, ductility, toughness, passive control, dynamic response, nonlinear analysis, sustainability.
Translated keywords:
Aus Reifen gewonnene Gesteinskörnung, seismisches Verhalten, seismische Auslegungsfaktoren, experimentell, knickender verspannter Rahmen, Duktilität, Zähigkeit, passive Kontrolle, dynamische Reaktion, nichtlineare Analyse, Nachhaltigkeit.
TUM classification:
BAU 400; BAU 350
Abstract:
Using waste aggregate materials has a considerable influence on resource conservation. The purpose of this study is to investigate the influence and reliability of the application of tire-derived aggregate (TDA) in buckling restrained brace frames on seismic design factors as well as the overall system earthquake performance. The results suggest that such an application could be advantageous for improving seismic safety and enhancing the damping properties of the system.
Translated abstract:
Die Verwendung von Abfallzuschlagstoffen kann einen erheblichen positiven Beitrag zur Ressourcenschonung liefern. Ziel dieser Studie ist es, den Einfluss und die Zuverlässigkeit des Einsatzes von aus Altreifen gewonnenen Zuschlägen in knickstabilisierten duktilen Rahmenstreben auf die seismische Beanspruchung und das allgemeine Erdbebenverhalten des Gesamtsystems zu untersuchen. Die Ergebnisse deuten darauf hin, dass eine solche Anwendung vorteilhaft sein könnte, um die seismische Sicherheit zu...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1658590
Date of submission:
30.05.2022
Oral examination:
06.12.2022
File size:
31481483 bytes
Pages:
250
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20221206-1658590-1-8
Last change:
04.01.2023
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