User: Guest  Login
Document type:
Habilitation
Author(s):
Brunner, Esther
Title:
Unterrichtsqualität aus mathematikdidaktischer Sicht: Grundlegung, exemplarische Konkretisierung und empirische Überprüfung
Translated title:
Teaching quality from a mathematics education point of view: foundation, exemplary concretisation and empirical validation
Abstract:
Das Thema Unterrichtsqualität wird bislang insbesondere aus Sicht der Erziehungswissenschaften theoretisch erörtert und aus der Perspektive der Bildungsforschung empirisch untersucht. Die Bestimmung von Unterrichtsqualität lässt sich aber nicht in jedem Fall unabhängig vom jeweiligen fachlichen Lerngegenstand vornehmen, wie dies eine erziehungswissenschaftliche oder allgemein bildungswissenschaftliche Perspektive impliziert. Dennoch wird auch die Qualität von Unterricht in einem bestimmten Fach...     »
Translated abstract:
The topic of teaching quality has so far been discussed theoretically, particularly from the perspective of educational science, and examined empirically from the perspective of educational research. However, it is not always possible to determine the quality of instruction independently of the subject matter in question, as is implied by an educational science or general educational science perspective. Nonetheless, the quality of instruction in a particular subject has so far been conceived pr...     »
Subject:
EDU Erziehungswissenschaften
DDC:
370 Bildung und Erziehung
Advisor:
Reiss, Kristina (Prof. Dr.)
Referee:
Seidel, Tina (Prof. Dr.); Heinze, Aiso (Prof. Dr.); Leiss, Dominik (Prof. Dr.); Wollring, Bernd (Prof. Dr.)
Date of acceptation:
24.06.2020
Year:
2020
Pages:
66
Language:
de
Language from translation:
en
URN:
http://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl
University:
Technische Universität München
 BibTeX