User: Guest  Login
Original title:
The Role of the Store in Omnichannel Retail Operations
Translated title:
Die Rolle des Einzelhandelsgeschäfts in Omnichannel-Handelsprozessen
Author:
Dethlefs, Christian
Year:
2022
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM Campus Straubing für Biotechnologie und Nachhaltigkeit
Advisor:
Hübner, Alexander (Prof. Dr.)
Referee:
Hübner, Alexander (Prof. Dr.); Sternbeck, Michael ( Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
TUM classification:
WIR 778; UMW 030
Abstract:
Digitization forces the retail industry to develop new and innovative business models for their customers. Omnichannel (OC) retail integrates different sales channels and enables a seamless shopping experience. Many OC concepts place the traditional store in the center of retail operations and enhance its role with new responsibilities. This thesis assesses different store-related planning problems related to OC business models. It applies operations research methods to evaluate each planning pr...     »
Translated abstract:
Die Digitalisierung drängt den Handel dazu, neue und innovative Geschäftsmodelle für die Kunden zu entwickeln. Der Omnichannel (OC) Handel integriert verschiedene Absatzkanäle und schafft eine nahtlose Einkaufserfahrung. Viele OC Konzepte setzen das traditionelle Einzelhandelsgeschäft in die Mitte der Handelsprozesse und erweitern dessen Rolle um neue Verantwortlichkeiten. Diese Arbeit bewertet unterschiedliche Planungsprobleme im Kontext von OC Geschäftsmodellen und dem Einzelhandelsgeschäft. S...     »
ISBN:
978-3-7549-7744-6
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1632035
Date of submission:
18.10.2021
Oral examination:
25.03.2022
Last change:
20.07.2022
 BibTeX