User: Guest  Login
Document type:
Masterarbeit 
Author(s):
Patrizia Weidenhiller 
Title:
Inklusion in der Lehrerbildung in Bayern - Eine vergleichende empirische Studie zu Einstellung und Selbstwirksamkeitsannahmen von Studierenden des gymnasialen und beruflichen Lehramts 
Translated title:
Inclusion in Teacher Training in Bavaria - A Comparative Empirical Study on Secondary School Pre-Service Teachers' and Vocational School Pre-Service Teachers' Attitudes and Self-Efficacy 
Abstract:
Diese Untersuchung wurde durchgeführt, um den Einfluss der Wahl des Studienganges auf Einstellung, Bedenken, Selbstwirksamkeitsannahme und Selbsteinschätzung in der praktischen Umsetzung von Inklusion zu untersuchen. Dafür wurden 147 Lehramtsstudierende der Technischen Universität München (Bayern) befragt und die Ergebnisse mit den Angaben von 270 Lehramtsstudierenden der Technischen Universität Dortmund (Nordrhein-Westfalen) verglichen. Für die Umfrage wurden die international verwendeten Skale...    »
 
Translated abstract:
This research was undertaken to determine if the selection of the degree program influences attitudes, concerns, self-efficacy and self-rating in inclusive practice. Therefor 147 pre-service teachers from the Technical University Munich (Bavaria, Germany) had been interviewed and the results were compared to those obtained from 270 pre-service teachers from the TU Dortmund University (North Rhine-Westphalia, Germany). In the survey the international scales AIS, ITICS, CIES, TEIP and a new versio...    »
 
Keywords:
Inklusion, Einstellung, Bedenken, Selbstwirksamkeit, Lehramt Gymnasium, Berufliche Schulen 
Subject:
EDU Erziehungswissenschaften 
DDC:
370 Bildung und Erziehung 
Advisor:
Miesera, Susanne 
Referee:
Miesera, Susanne 
Year:
2018 
Pages:
158 
Language:
de 
Language from translation:
en 
University:
Technische Universität München 
Faculty:
Fakultät TUM School of Education