User: Guest  Login
Original title:
Wechselentscheidungen von industriellen Nachfragern - Eine empirische Untersuchung der Markenbindung im B2B-Bereich
Translated title:
Switching Decision of Industrial Buyers – An Empirical Study of Brand Retention in B2B Markets
Author:
Mayer, Dorith
Year:
2009
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Ralf Reichwald (Prof. Dr. Prof. h.c. Dr. h.c.)
Language:
de
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Markenloyalität, Industriegütermarketing, Wechselentscheidung, Conjoint-Analyse
Translated keywords:
Brand Loyalty, Industrial Marketing, Switching Decisions, Conjoint-Analysis
Abstract:
Die Arbeit widmet sich der Untersuchung der Markenbindung im Kontext der Wechselentscheidung industrieller Nachfrager. Hierzu wird ein konzeptioneller Bezugsrahmen entwickelt, der die ökonomische und verhaltenwissenschaftliche Sichtweise auf das Kaufverhalten von industriellen Nachfragern integriert. Dieser wird im Rahmen einer erweiterten Choice-Based-Conjoint-Analyse empirisch überprüft. Dabei liegt der Fokus der Betrachtung auf der Markenbindung und Faktoren, die die Präferenzheterogenität de...     »
Translated abstract:
The work analyzes brand retention effects in the context of switching decisions of industrials buyers. Therefore, a conceptual model is developed which combines economic and behavioural aspects of the buying behaviour of industrial buyers. The conceptual model is tested through an augmented choice-based-conjoint analysis. The empirical study focuses on the influence of brand retention and factors which explain preference heterogeneity of brand retention. Based on the empirical results it can be...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=697429
Last change:
07.04.2009
 BibTeX