Original title:
Fraktionierung, Mehl, Getreide, Protein
Translated keywords:
Fractionation, Flour, Cereals, Protein
Zur Isolierung von nativem Protein aus Weizen-, Roggen- und Gerstenmehl wurde eine physikalische Methode zur wasserfreien Fraktionierung entwickelt, die auf den unterschiedlichen Dichten von Stärke und Protein in feinstzerkleinertem Mehl basiert. Dazu wurde Mehl in einem inerten Lösungsmittelgemisch geeigneter Dichte suspendiert, worauf sich das Protein an der Oberfläche abschied. Die erhaltenen Fraktionen Stärke, Restmehl, Proteinfraktion und Lipide wurden chromatographisch, elektrophoretisch u...     »
A physical method for the fractionation of wheat, rye, and barley flours without using aqueous solvents was developed. The separation of protein and starch was based on differences in their densities. Therefore, ball milled flour was suspended in a mixture of inert solvents. Due to its lower density the protein fraction formed a layer on the surface of the solvent. The fractions starch, middle fraction, protein and lipids were characterised by chromatography, electrophoresis and analytical chemi...     »
Last change:
06.06.2011