Original title:
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Bengler, Klaus (Prof. Dr.)
Referee:
Bengler, Klaus (Prof. Dr.); Krems, Josef F.(Prof. Dr.); Welpe, Isabell M. (Prof. Dr.)
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
Automated driving, human-automation interaction, individual differences
Translated keywords:
Automatisiertes Fahren, Mensch-Maschine-Interaktion, individuelle Unterschiede
TUM classification:
TEC 900d
This thesis investigates the relevance of individual differences in the driver’s interaction with automation with a focus on take-over situations in five studies. The thesis is publication based and comprises one literature review and four driving simulator studies. The results demonstrate that individual differences among drivers can crucially influence their interaction with automation, which in turn can have a critical impact on safety. The heterogeneity of the results underlines the importan...     »
In dieser Dissertation wurden in fünf Studien individuelle Unterschiede in der Interaktion eines Fahrers mit einer Fahrzeugautomation mit einem Fokus auf Übernahmesituationen untersucht. Die Dissertation ist publikationsbasiert und besteht aus einer Literaturrecherche und vier Fahrsimulatorstudien. Die Ergebnisse zeigen, dass individuelle Unterschiede die Interaktion mit einer Automation wesentlich beeinflussen, was sicherheitskritische Folgen nach sich ziehen kann. Die Heterogenität der Ergebni...     »
Date of submission:
07.03.2018