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Original title:
Individual Differences in Human-Automation Interaction 
Original subtitle:
A Driver-Centered Perspective on the Introduction of Automated Vehicles 
Translated title:
Individuelle Unterschiede in der Mensch-Automation-Interaktion 
Translated subtitle:
Eine fahrerzentrierte Perspektive auf die Einführung automatisierter Fahrzeuge 
Year:
2018 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen 
Advisor:
Bengler, Klaus (Prof. Dr.) 
Referee:
Bengler, Klaus (Prof. Dr.); Krems, Josef F.(Prof. Dr.); Welpe, Isabell M. (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel 
Keywords:
Automated driving, human-automation interaction, individual differences 
Translated keywords:
Automatisiertes Fahren, Mensch-Maschine-Interaktion, individuelle Unterschiede 
TUM classification:
TEC 900d 
Abstract:
This thesis investigates the relevance of individual differences in the driver’s interaction with automation with a focus on take-over situations in five studies. The thesis is publication based and comprises one literature review and four driving simulator studies. The results demonstrate that individual differences among drivers can crucially influence their interaction with automation, which in turn can have a critical impact on safety. The heterogeneity of the results underlines the importan...    »
 
Translated abstract:
In dieser Dissertation wurden in fünf Studien individuelle Unterschiede in der Interaktion eines Fahrers mit einer Fahrzeugautomation mit einem Fokus auf Übernahmesituationen untersucht. Die Dissertation ist publikationsbasiert und besteht aus einer Literaturrecherche und vier Fahrsimulatorstudien. Die Ergebnisse zeigen, dass individuelle Unterschiede die Interaktion mit einer Automation wesentlich beeinflussen, was sicherheitskritische Folgen nach sich ziehen kann. Die Heterogenität der Ergebni...    »
 
Oral examination:
02.11.2018 
File size:
6221413 bytes 
Pages:
139 
Last change:
07.02.2019