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Original title:
Das Stirnraddifferenzial mit Innenverzahnung im Vergleich zum Kegelraddifferenzial inklusive einer Sperrwertanalyse 
Translated title:
The spur gear differential with internal gears compared to the bevel gear differential including an analysis of the interlock value 
Year:
2005 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen 
Advisor:
Höhn, Bernd-Robert (Prof. Dr.) 
Referee:
Heißing, Bernd (Prof. Dr.) 
Format:
Text 
Language:
de 
Subject group:
MAS Maschinenbau 
Keywords:
Stirnraddifferenzial; Differenzial; Stirnraddifferential; Differential; Sperrwert 
Translated keywords:
spur gear differential; differential; interlock value 
Controlled terms:
Ausgleichsgetriebe; Innenstirnrad 
TUM classification:
MAS 368d; MAS 356d 
Abstract:
Fahrzeuge besitzen in den Antriebsachsen Ausgleichsgetriebe, um die Drehzahldifferenz zwischen den Antriebsrädern bei Kurvenfahrt auszugleichen. Das Stirnraddifferenzial mit Innenverzahnung stellt eine neue Bauart für ein solches Ausgleichsgetriebe dar. Im Vergleich zum weit verbreiteten Kegelraddifferenzial überträgt das Stirnraddifferenzial das Drehmoment intern auf einem deutlich größeren Durchmesser. Dadurch treten geringere Kräfte im Differenzial auf, was eine kompaktere und leichtere Bauwe...    »
 
Translated abstract:
Vehicle differentials are used in order to compensate the different rotational speeds of the wheels of a driven axle in turns. The spur gear differential with internal gears is a new type of vehicle differential. Compared to the common bevel gear differential the torque is transmitted inside the spur gear differential on a larger diameter. This results in lower forces inside the differential and allows a smaller design of the differential with less weight. Within the thesis also a method is pres...    »
 
Publication :
Universitätsbibliothek der Technischen Universität München 
Oral examination:
08.12.2005 
File size:
10665608 bytes 
Pages:
144 
Last change:
03.07.2007