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Original title:
A novel ring model for tire dynamics and its application to uncertainty quantification
Translated title:
Ein neues Ringmodell für die Reifendynamik und seine Anwendung zur Unsicherheitsquantifizierung
Author:
Liu, Zhe
Year:
2023
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Engineering and Design
Advisor:
Marburg, Steffen (Prof. Dr.)
Referee:
Marburg, Steffen (Prof. Dr.); Hou, Zhichao (Prof., Ph.D.)
Language:
en
Subject group:
MTA Technische Mechanik, Technische Thermodynamik, Technische Akustik
TUM classification:
MTA 900
Abstract:
The dynamic response of tires directly affects the handling stability and ride comfort of vehicles. In this study, a novel theoretical model, the coupled rigid-flexible ring model, is presented to analyze the characteristics of the dynamic responses of tires on uneven road surfaces. By combining the theory of polynomial chaos expansion, this proposed model is extended to estimate the three-dimensional vibration and the responses due to the structural and geometric uniformities of tires.
Translated abstract:
Das dynamische Verhalten von Reifen beeinflusst sowohl direkt auf die Fahrstabilität als auch den Fahrkomfort von Fahrzeugen. Diese Studie stellt das gekoppelte starr-flexible Ringmodell, ein neuartiges theoretisches Modell zur Analyse des dynamischen Verhaltens von Reifen auf unebenen Straßenoberflächen, vor. Kombiniert mit der Theorie der polynomiellen Chaosentwicklung wird das vorgeschlagene Modell zur Schätzung der dreidimensionalen Schwingungen und des Verhaltens aufgrund der strukturellen...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1690000
Date of submission:
08.11.2022
Oral examination:
06.06.2023
File size:
7162953 bytes
Pages:
164
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20230606-1690000-1-2
Last change:
15.06.2023
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