Benutzer: Gast  Login
Mehr Felder
Einfache Suche
Sortieren nach:
und:
Mehr ...

Vogel-Heuser, B.;Loch, F.;Hofer, S.;Neumann, E.;Reinhold, F.;Scheuerer, S.;Zinn, J.;Reiss, K.
Analyzing Students’ Mental Models of Technical Systems
2019 IEEE 17th International Conference on Industrial Informatics (INDIN)
IEEE
2019

Mehr ...

Wildgans-Lang, A.;Obersteiner, A.;Reiss, K.
Epistemisch-diagnostische Aktivitäten im Diagnoseprozess bei Lehrkräften im Mathematikunterricht
281-291
Bildung. Gestalten
Ehmke, T., Kuhl, P., Pietsch, M. Lehrer
Beltz Juventa
2019

Mehr ...

Strohmaier, A.;Lehner, M.; Beitlich, J.;Reiss, K.
Eye movements during mathematical word problem solving - Global measures and individual differences
Journal für Mathematik-Didaktik
2019
40
255-287

Mehr ...

Siefer, K.; Leuders, T.; Obersteiner, A.
„Das kann ich nicht – ich nehme lieber die leichteren Aufgaben.“ Der Zusammenhang von Leistung und Vertrauen in die eigenen Fähigkeiten in Mathematik.
Pädagogik
2019
9
40-43

Mehr ...

Reiss, K.; Obersteiner, A.; Heinze, A.; Itzlinger-Bruneforth, U.; Lin, F.-L.
Large-scale studies in mathematics education research
249-278
Traditions in German-Speaking Mathematics Education Research
H. N. Jahnke, L. Hefendehl-Hebeker (Eds.)
Springer
2019

Mehr ...

Reiss, K.; Obersteiner, A.
Competence models as a basis for defining, understanding, and diagnosing students’ mathematical competences
43-56
International handbook of mathematical learning difficulties
A. Fritz, V. G. Haase, & P. Räsänen (Eds.)
Springer
2019

Mehr ...

Reinhold, F.;Strohmaier, A.;Finger-Collazos, Z.;Reiss, K.;Rios Rivera, J. I.
Einstellungen zum Einsatz digitaler Medien im Mathematikunterricht: Erste Ergebnisse einer Studie mit kolumbianischen Lehrkräften
Beiträge zum Mathematikunterricht 2019
WTM-Verlag

Mehr ...

Obersteiner, A.; Reiss, K.; Dooren, W.; Hoof, J.
Understanding rational numbers–obstacles for learners with and without mathematical learning difficulties
581-594
International handbook of mathematical learning difficulties
A. Fritz, V. G. Haase, & P. Räsänen (Eds.)
Springer
2019

Mehr ...

Obersteiner, A.; Dresler, T.; Bieck, S.; Moeller, K.
Understanding fractions: Integrating results from mathematics education, cognitive psychology, and neuroscience
135-162
Constructing number: merging perspectives from psychology and mathematics education
A. Norton, & M. Alibali (Eds.)
Springer
2019

Mehr ...

Obersteiner, A.
Multiple pathways between affect and mathematical competence in young children—commentary on the studies in the Special Issue
Educational Studies in Mathematics
2019
100
3
317-323