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Original title:
Theoretische und experimentelle Untersuchungen zur Optimierung der Bauweise der durchgehend bewehrten Betonfahrbahn
Translated title:
Theoretical and Experimental Investigations to Optimize the Construction Method of Continuously Reinforced Concrete Pavements
Author:
Bollin, Martina
Year:
2022
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Engineering and Design
Advisor:
Freudenstein, Stephan (Prof. Dr.)
Referee:
Freudenstein, Stephan (Prof. Dr.); Hegger, Josef (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen
Keywords:
Durchgehend bewehrte Betonfahrbahn, DBB, Beton, Finite-Elemente-Methode, numerische Berechnungen, Rissbreite, Rissabstand, Spannungsbetrachtung, Verformungsverhalten, Tragverhalten, Verbund
Translated keywords:
Continuously Reinforced Concrete Pavements, CRCP, Concrete, Finite Element Method, Numerical Analyses, Crack Width, Crack Distance, Stress Analysis, Deformation Behavior, Bearing Behavior, Bonding Behavior
TUM classification:
BAU 750; BAU 800; BAU 850
Abstract:
Die vorliegende Arbeit umfasst theoretische und experimentelle Untersuchungen zur konstruktiven Optimierung der Bauweise von durchgehend bewehrten Betonfahrbahnen. Die angewandte Methodik beinhaltet kleinmaßstäbliche Laboruntersuchungen zum Verbundverhalten und zwei großmaßstäbliche Versuche bei welchen unter thermischen, hygrischen und dynamischen Belastungen eine umfangreiche Riss- und Spannungsanalyse der Betondecke durchgeführt wurde. Des Weiteren erfolgten numerische Berechnungen mit der Me...     »
Translated abstract:
This thesis contains theoretical and experimental investigations in order to optimize the construction of continuously reinforced concrete pavements. The applied methodology includes small-scale laboratory tests in order to characterize the bonding behavior and two large-scale experiments to do a detailed analysis of fracture patterns and stresses in response to thermal, hygric and dynamic loads. Further, the study includes numerical analyses of load bearing and deformation behavior. Additionall...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1661722
Date of submission:
28.06.2022
Oral examination:
20.12.2022
File size:
9547076 bytes
Pages:
223
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20221220-1661722-1-6
Last change:
23.06.2023
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